Svarbiausias dalykas – turinys, tai, ką muziejus gali pasiūlyti lankytojams, bet labai didelę reikšmę turi ir muziejininkų sugebėjimas įvairiomis priemonėmis komunikuoti su tikslinėmis auditorijomis ir interesų grupėmis: mokėjimas pristatyti savo veiklą, užmegzti ryšius, skatinti įsitraukimą, dalyvauti bendruose projektuose.
Puikūs pavyzdžiai – šalies muziejus vienijantis projektas „Lietuvos muziejų kelias“, šiemet plėtojantis temą „Nepriklausomybės metų ženklai“ , neseniai praūžęs renginys-akcija „Muziejų naktis Lietuvoje“, kurio leitmotyvas – „Modernėjanti Lietuva“, projektai ir renginiai, atualizuojantys Valstybės atkūrimo šimtmetį ir Europos kultūros paveldo metus, skatinantys integralų valstybės ir europietškos kultūros paveldo suvokimą. Mokyklinio amžiaus lankytojų pagausėjimą paskatino moksleiviams svetingai atvertos muziejų durys. Net keturis mėnesius nuo 2017 m. rugsėjo 1 d. iki gruodžio 31 d. moksleiviai buvo kviečiami nemokamai dalyvauti specialiai jiems parengtoje Vasario 16-osios kūrėjams ir puoselėtojams skirtoje Lietuvos muziejų kultūrinio svetingumo programoje, modernios Lietuvos šimtmetį aktualizuojančiose edukacinėse veiklose. 2018 m. pradžioje net 17 Lietuvos nacionalinių ir respublikinių bei dalis savivaldybių muziejų įsijungė į iniciatyvą „Nemokami muziejai – mokiniams“, kviesdami moksleivius iki š. m. liepos 1 d. nemokamai lankytis nuolatinėse ekspozicijose.
„Muziejininkų darbas prasmingas ir reikalingas, esame įpratę daugiau dirbti, nei kalbėti. O rezultatas viršija visus lūkesčius – Lietuvos muziejai sulaukia vis daugiau lankytojų“, – situaciją įvertino Lietuvos muziejų asociacijos valdybos pirmininkas Raimundas Balza.
Informaciją parengė LMA konsultantė viešiesiems ryšiams Rasa Augutytė
LMA archyvo fotografijos