„MuMo“ sala: muziejus – mokyklai

Šiuolaikinis muziejus – moderni, atvira ir kūrybiška institucija, siūlanti išradingas edukacines programas, aktyvias veiklas, naudojanti įvairias kitas komunikacines strategijas siekiant pristatyti kultūros, istorijos, gamtos ir technikos paveldą. Puiki galimybė Lietuvos muziejams realizuoti šią misiją – dalyvavimas kasmet Vilniuje, „Litexpo“ parodų rūmuose vykstančioje mokyklų įrangos ir mokymo priemonių parodoje „Mokykla“.

Parodos lankytojus muziejai kviečia į „MuMo salą“ – šiuo projektu, kurio pavadinime užšifruotas šūkis „Muziejus – mokyklai“, pristatomos geriausios, įdomiausios Lietuvos muziejų edukacinės programos. Muziejai siekia padėti mokykloms įgyvendinti „Mokyklos be sienų“ koncepciją – ieškoti, kurti, atrasti, bendrauti neįprastoje aplinkoje ir neįprastais mokymosi būdais. „MuMo sala“, pirmą kartą pristatyta 2013 m., pripažinta vienu sėkmingiausių parodos projektų.

2013 m.: „MuMo saloje“ – 20 Lietuvos muziejų

Parodos „Mokykla 2013“ lankytojai, apsilankę „MuMo saloje“ susipažino su 20-ties Lietuvos muziejų edukacinėmis programomis. Edukacinėje klasėje kas valandą buvo pristatomas vis kitas edukacinis užsiėmimas, o greta veikusios kūrybinės dirbtuvės kvietė įsitraukti į aktyvią veiklą: nusilieti senovinę žvakę, paragauti stebuklingų žolelių viralų, sužinoti, kas bendro tarp chemijos ir virtuvės, įsigilinti į dailės paslaptis, išmokti megzti tinklus, kepti duoną, austi drobes, susipažinti ir su viduramžiais, ir su pokario Lietuvos partizanų naudotais ginklais.

Į „MuMo salą“ užsukusi Lietuvos Respublikos Prezidentė Dalia Grybauskaitė ypač susidomėjo Trakų istorijos muziejaus viduramžių karybai skirta programa ir Prienų krašto muziejaus parengta lino kelio programa. Prisėdusi prie staklių Prezidentė pati įaudė ataudą į staklėse apmestą trispalvę juostą.

„MuMo salos“ gidė Nika Puteikienė pastebėjo, kad šis projektas moksleiviams ir šeimoms suteikia unikalią galimybę – norint aplankyti visus muziejus, nereikia keliauti šimtus kilometrų, visus muziejus galima rasti parodoje.

Po muziejų salą lankytojus lydėjo smalsus lakūnas MuMo, kuris reprezentavo Lietuvos muziejų asociacijos rengiamą programą. „MuMo saloje“ veikė ir edukacinė Lietuvos jūrų muziejaus paroda „Kodėl laivas plaukia?“, kurios lankytojai sužinojo daug įdomių ir naudingų dalykų apie laivus.

2014 m.: „MuMo saloje“ – pažinimo kelionė

2014 m. parodoje „Mokykla“ dalyvavo beveik trys dešimtys muziejų. „MuMo sala“ išsiplėtė – šalia pagrindinės salos, kuriose veikė kūrybinės dirbtuvės, atsirado „MuMo Supersala“. Joje vyko edukaciniai užsiėmimai, skirti moksleiviams su specialiaisiais poreikiais – regos ar klausos negalia, buvo demonstruojama edukacinė taktilinė paroda, su kurios eksponatais susipažįstama taktiliniu – lytėjimo – būdu.

Specialiųjų poreikių moksleiviams surengti 5 užsiėmimai. Energetikos ir technikos muziejus kvietė į ekskursiją „Be žodžių“ ir pristatė videogidus gestų kalba, Gintaro muziejus mokė pojūčių pagalba pažinti gintarą, Laikrodžių muziejus turinčiuosius regos negalią supažindino su senoviniais laikrodžiais, Lietuvos liaudies buities muziejus mokė pirštais rasti skirtumus tarp įvairių etnografinių sodybų, o Raseinių krašto istorijos muziejus vaikams su regos negalia perteikė lietuvių literatūros klasiko Simono Stanevičiaus pasakas.

„MuMo Supersaloje“ vykusioje „Idėjų mugėje“ pristatyti geriausi Lietuvos muziejų edukaciniai užsiėmimai. Čia buvo galima susipažinti su edukacinės veiklos formų įvairove – nuo legendinės klaipėdietiškos virtuvės ar tarmių programos iki virtualaus žaidimo „Sovietinis inkubatorius“ pristatymo.

„MuMo saloje“ veikusiose „Kūrybinėse dirbtuvėse“ lankytojams buvo siūloma viską išbandyti, patirti, sukurti. Parodos dalyviai turėjo progos neįprastais būdais pažinti mus supančio pasaulio reiškinius, istoriją, meną, gamtą, kalbą, etnografiją, techniką, literatūrą ir muziką. Be to, kiekvienas išėjo su dovanomis, savo rankomis sukurtomis kūrybinėse dirbtuvėse.

Padedami edukatorių moksleiviai mokėsi pinti bučius ir gaminti valteles, keliavo „Didvyrių takais“ ir susipažino su Lietuvos – NATO misija Afganistane, galėjo pasijusti tikrais archeologais, mokėsi pinti juosteles pasitelkiant akmenukus, pasidabinę karališkais drabužiais keliavo į „Princesių salą“, susipažino su civilizacijos ištakomis – Kinija, Egiptu, Graikija, galėjo pasijusti magais ir kurti iliuzorinius vaizdinius bei pojūčius, susipažino su dailės paslaptimis, margino kraitines skrynias, liejo žvakes, gamino originalias seges-tulpes.

2015 m.: muziejai kvietė į atradimų pasaulį

Parodoje „Mokykla 2015“ dalyvavę 28 Lietuvos muziejai, susibūrę į 6 tematinius klasterius, pateikė jungtines edukacines programas. Šios programos buvo kruopščiai atrinktos pagal parodos tematiką: „Atradimų laboratorija“, „Mokytojo profesijos prestižas“ ir „Pilietiškumo alėja“.

Parodos Atradimų erdvėje muziejai pristatė veiklas, jungiančias gamtos mokslus, technologijas, meną ir istoriją. „Gamtos ir namų laboratorijoje“ lankytojai atliko eksperimentus su vandeniu, sužinojo apie vaistažolių ir gilių kavos naudą, susipažino su senoviškais matavimo būdais, žvejo gyvenimu, mokėsi gintarą atskirti nuo kitų medžiagų, galėjo nusilieti žvakę, paragauti grikinės „babkos“ ir pamuzikuoti.

„Istorijos ir meno laboratorija“ kvietė tapti archeologais, gaminti viduramžių kario šarvus, pasimatuoti lietuvių tautinius drabužius, susipažinti su muzikos instrumentais, senoviniais namų apyvokos daiktais ir įrankiais, pasigaminti medinių žaislų. Vyresniųjų klasių moksleiviai sužinojo apie mene naudojamus technikos išradimus, konstravo camera obscura modelį, kūrė literatūros kūrinių įkvėptas skulptūras, piešė „aklą“ piešinį ir kūrė garso takelį kino filmui.

„Kelionių laboratorija“ siūlė pakeliauti tarp žemės ir dangaus – susipažinti su kosmologija, arklių ganymo tradicijomis, įvairiais keliavimo būdais, susipažinti su XIX a. pab.–XX a. vid. naudotomis transporto priemonėmis, pabandyti pasigaminti jų modeliukus ar saulės laikrodį, nusivyti virvę ir pasikinkius vėją keliauti po burlaivių istoriją, išmokti rišti mazgus, nustatyti medžių amžių ir sužinoti, kodėl delfinai vadinami navigatoriais.

Parodoje veikusios mokytojo profesijos Prestižo erdvėje vyko edukacinis užsiėmimas „Mokykla vakar ir šiandien“. Be to, muziejai kartu su Istorine prezidentūra kvietė į „Pilietiškumo alėją“, kur moksleiviai susipažino su valstybės simboliais ir krašto istorija, dalyvavo orientacinėse varžybose ir netgi galėjo trumpam tapti slaptais agentais.

 

Atviri. Artimi. Įkvepiantys

Bendradarbiaukime

+370 5 2790918 labadiena@museums.lt

Arba užpildykite šią formą:

Į viršų